Skrivet av: munkvall | 04 november 2009

Kroppshår!

Ja det är det många som har olika åsikter om. Kvinnor har ju enl dom själva STORA bekymmer med just kroppshår, och det gäller ju självklart att kvinnor måste raka sig under armarna och på bennen (ja jag vet att en del utför det på andra ställen också). Och det är ju ett riktigt problem och det tar en oerhörd tid å energi har jag förstått, det är ju bara att läsa vilken kvällstidning som helst så finns det en uppsjö med varianter på hur detta kan avlägsnas på kvinnans kropp.

MEN nu är det nämligen så att vi MÄN har det så mycket jävligare med kroppshåret, ja d v s om man nu inte vill se ut som ”ris Hasse” ni kanske kommer ihåg den enl mig vidriga gubben som såg ut som en sliten jesus med ett äckligt skägg å långt hår som bodde i något vidrigt kolektiv där han hade flera kvinnor i medelåldern som han la i sitt knä å piskade på deras bara rumpor, och dom sa att dom gillade det?? Men snälla det kan inte ens en dåre tro på..

Nog om ris Hasse  nu. Jo det jag var inne på innan jag snöade iväg var ju det här med kroppshåret på kvinnor. Vi MÄN (vuxna MÄN) har det ju så mycket jävligare för vi  har nämligen det förbannade håret I kroppen (ja det kommer med åldern), det är näshår å hår I öronen jag snackar om nu (ja det är skitäckligt). Men det är inte kul att sitta på ett möte å helt plötsligt börjar det killa i näsan å man försöker diskret klia bort det, men det slutar inte utan blir bara värre å värre ju längre mötet pågår. Kaffepaus (äntligen). Smyger in fort som fan på muggen å trycker upp näsan mot spegeln å ser att det sticker ut ett strå (som helt klart ALLA som sitter nära har sett), man tar tag i det lilla vidriga strået å drar (det gör jävligt ont), men efter mycket dragkamp så får jag ut det lilla satyget. Sen går jag ut å försöker se ut som vanligt, men ögonen är röda efter min lilla ”justering” inne på muggen återgår jag till mötet å det ser ut som att man gråtit alt har grava problem med magen (kul eller)??

Men köp en trimmer tänker ni säkert nu. Jag har en sån å den funkar ganska bra om inte batterierna är lite dåliga vilket hände en gång (å efter det är jag lite ”rädd” för den maskinen), den liksom körde fast där inne å jag säger bara det att chansa INTE med dåliga batterier (för det gör skitont), den lilla maskinen fastnade å jag fick panik innan satyget losnade (nu låter det som att jag har en skog i näsan, men det har jag INTE).

Sen är det ju samma visa med öronen, dom ska oxå ”trimmas” (fy fan för att bli gammal), men hur man löser det med dom har jag inte klurat ut än, men jag fick en idé när jag såg Jackass på tv för ett tag sen. Dom dårarna körde med gaffatape på bringan å på baken (de va jävligt effektivt men oj va dom skrek), man kanske kan rulla lite gaffa till en strut å sen pilla in den i näsan å öronen och rycka till??

Ja ni kvinnor ni har ett helvete att hålla er snygga på utsidan, men håll ut medans vi MÄN rycker näs å öronhår med GAFFATAPE!!!

Å du ”ris Hasse” jag tycker du e fin som du är!!!

Över å nyryckt ut…..


Svar

  1. Trimmer vad ska du med en sån till ?
    -Du bor ju för fasiken ihop med en kvinna som i hela sitt liv *typ* trimmat svårare offer än en näsa och ett par människo öron.
    Herrgud kan man ha ex antal Norfolk i utställningskondition så ska hon nog kunna fixa dina öron och din näsa..

  2. De där håren i öronen, eller i alla fall de där buskagen i öronen som vissa farbröder har….de har jag alltid undrat över var de börjar nånstans.

    Och så får ditt inlägg mig att tänka på de hundar som man använder peang och rycker öronhåren med. Kanske kan det vara nåt? Finns det inte nån med schnauzer eller airdale i bekantskapskretsen som har vanan inne och rätta knycken som kan hjälpa dig? Peanger kan jag bidra med i mängd och parti:).

    PS. Hår kan vara jättebesvärligt på annat sätt också, då man kan ställas inför svåra beslut. Om man har lite längre hår så kan det inträffa att ett långt hårstrå (som i det läget sitter fast på huvudet) obemärkt åker med en tugga mat ner i halsen. Om man sen upptäcker det…hur löser man det bäst? Rycker man av håret från huvudet och förtränger vad som händer och sväljer, eller försöker man dra tillbaks hårstrået ut ur strupen? Uuuuh jag får kväljningar bara jag tänker på något av alternativen.

    • Jag skulle använda det som tandtråd ;))

      Över å ut

      • Perfekt!! Det har jag inte tänkt på. Det skall jag försöka med nästa gång det händer!:)

  3. Tack för era ”mysiga” tips..
    Jag tar nog butangas å tuttar på så skiten borta i ett vips……..

  4. Ris Hasse, ha ha! Han var en gång en respekterad orförande i en rasklubb…

    • Respekterad ordförande, ja gud i norden vart är världen på väg???

      Över å respektlöst ut 😉


Lämna en kommentar

Kategorier