Skrivet av: munkvall | 02 november 2009

2009 är slut!!!

Jag pratar om utställningsåret 2009 som för min del är över, vi kommer ju inte till Sthlm eftersom vi har fått ”förhinder” = åker till thailand (så fick den fan de sagt också, tänker säkert en del av er), men eftersom jag är en generös kille så bjuder jag på det.  :))

Hur summerar jag året? Jo det har varit ett fantastiskt år med flera raser som jag fått i uppdrag att visa. Självklart är jag mycket nöjd med våra Aussies som har gått bra hela året, och då tänker jag både dom som bor hemma och dom vi deläger som har visats på mycket proffsigt sätt av delägare, jag vill också hylla alla valpköpare som lyckats med både det ena och det andra (alla grenar). Jag har haft förmånen att få visa Orvar (Noffen) som blev BIS på Österbybruk och där med den första okuperade att bli BIS i hela världen (det är stort). Vidare så har jag fått uppdrag att visa två mycket fina Airedaleterrier från kennel Pinto (tack för det) Briard har också gått ”enl boken”, Mops, Schapendoes, Schäfer har också stått på ”menyn” dock har det varit sparsamt men det har gått bra där också. Ja 2009 ser jag tillbaka på med glädje och då inte bara för att jag fått äran att visa snygga å välkonstruerade hundar utan även den varma support som finns där ute (ja den finns faktiskt)…

Och det som gäller för mig 2010 är följande:

Man kan INTE bromsa sig ur en uppförsbacke så ös på!

Över å ut


Svar

  1. Ja jag hoppas att du får äran att visa den vackra Briardtiken Cartier Monzerat Eowyn även 2010 🙂

    Grattis till ert framgångsrika år. Ni är ett riktigt fint team i Briardringen

    // Jeanette

  2. He he, å vem är Jeanette, länka gärna så man vet vem du är.

    Nödrop e Inge bra:((

  3. Nödrop?
    Nu förstår jag inte vad du menar, skrev bara att ni har varit ett fint par i ringen och att du har handlat denna vackra briard så bra.

    Fick tyvärr inte med hela min mailadress men skickar en länk.http://cmfastidiousfemiarligoswishmelucksara.blogg

    // Jeanette

  4. Ja det var ju ett lämpligt sätt att smita från Stora Sthlm på! 🙂

  5. Ja det var de ända sättet att få mig där ifrån;)

    Över å ut


Lämna en kommentar

Kategorier